دوربین مداربسته

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا روی موبایل

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا روی موبایل

داهوآ جزو معروف ترین برندهای دوربین مداربسته بازار است که قابلیت انتقال تصویر آن بسیار ساده، راحت و بدون نیاز به آی‌پی استاتیک (Static IP) می‌توان تصویر را انتقال داد. تمامی دستگاه‌هایی که توسط داهوآ طی این چند سال تولید شده اند دارای قابلیت P2P (انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا) هستند و به راحتی می‌توانید تصاویر آن‌ها را از طریق اپلیکیشن موبایل، تبلت و یا کامپیوتر خود مشاهده کنید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوآ یکی از مهمترین ویژگی هایی است که مورد نظر هر شخص برای انتخاب دستگاه های موردنیاز فرد است. این امکان متاسفانه به طور کلی توسط شرکت داهوا در ایران تحریم شده است اما با آموزش انتقال تصویر تیم مستر دیجیتال می‌توانید به راحتی این ویژگی را برای دوربین ها و سیستم‌های حفاظتی خود فعال کنید. برای آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوآ این مقاله را دنبال کنید،

نصب اپلیکیشن بر روی موبایل

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا اپلیکیشن gDMSS دارای سه نسخه متفاوت gDMSS Lite ،gDMSS HD و gDMSS Plus است که کاربرد هر سه برنامه در انتقال تصویر مشابه یکدیگر هستند، اما فقط نسخه Plus است که قابلیت های بیشتری مثل: Push Alarm ،Video Playback ،Invisible Task wheel ،Finger Gesture ،Windows Slide را ارائه می‌دهد. نسخه HD که مخصوص نصب در تبلت با صفحه های عریض تر نسبت به دو نسخه دیگر می‌باشد. نسخه Lite هم سبک‌تر شده نسخه Plus است که پیشنهاد می‌کنیم اگر و تنها اگر می‌خواهید، فقط انتقال تصویر و بازپخش ویدئوهای ضبط شده را از راه دور مشاهده نمایید نسخه Lite را نصب کنید.

نرم افزار iDMSS هم دارای دو نسخه iDMSS Plus و iDMSS Lite است که هر دو نسخه کاملا مشابه همدیگر هستند و هر دو نسخه اندروید است با این تفاوت که هر دو نسخه هم بر روی iPhone هم بروی iPad قابل نصب می می‌باشند.

مرحله اول انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا:

بعد از نصب اپلیکیشن iDMSS/gDMSS بر روی مویابل آن را اجرا کرده و سپس آیکون خانه که در سمت چپ بالا اپلیکیشن قرار دارد را لمس کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا روی موبایل 1

مرحله دوم:

برای اضافه کردن دستگاه ضبط دوربین (DVR, NVR, XVR) بروی آیکون Device در پایین صفحه سمت چپ قرار دارد را لمس کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا روی موبایل 3

مرحله سوم:

آیکون "+" را که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد را لمس کرده و سپس گزینه Scan برای جستجوی دستگاه ضبط دوربین (DVR, NVR, XVR) لمس کنید.

مرحله سوم:

آیکون "+" را که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد را لمس کرده و سپس گزینه Scan برای جستجوی دستگاه ضبط دوربین (DVR, NVR, XVR) لمس کنید.

مرحله چهارم:

گزینه Wired Camera برای دوربین مداربسته و یا NVR را برای دستگاه ضبط دوربین انتخاب کنید.

مرحله پنجم:

در قسمت Add Mode گزینه P2P را انتخاب کنید.

در قسمت SN: سریال نامبر دستگاه را وارد کنید.

در قسمت Device Name: اسم دستگاه را وارد کنید.

در بخش Username: نام کاربری را وارد کنید.

در بخش Password: رمز دستگاه را وارد کنید.

سپس آیکون فلاپی که در سمت راست بالا اپلیکیشن قرار دارد، گزینه ذخیره تنظیمات می باشد را لمس کنید.

نحوه فعال کردن P2P در دستگاه ضبط XVR و NVR برای انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا

حالا می‌خواهیم نحوه فعال کردن اپلیکیشن انتقال تصویر P2P در رابط کاربری جدید (New GUI) که بروی دستگاه ضبط XVR ,NVR داهوا قرار داده شده را آموزش دهیم. به یاد داشته باشید که صرفاْ فعال کردن تنظیمات زیر در دستگاه کافی نیست و باید در اپلیکیشن های مرتبط که در بالا توضیح دادیم نیز این قابلیت ها تنظیم شوند و با دستگاه از طریق شبکه ارتباط برقرار کنید.

مرحله اول:

اول وارد منوی Management و پس از وارد شدن اول روی Network و سپس روی TCP/IP لمس کنید.

Management >> Network >> TCP/IP

مرحله دوم:

شما می توانید یک IP ثابت برای دستگاه تعریف کنید و یا DHCP را فعال کنید تا توسط شبکه یک IP به صورت اتوماتیک دریافت کنید. (توجه داشته باشید در صورت فعال شدن DHCP ممکن است با هربار روشن و خاموش شدن دستگاه IP دستگاه توسط این قابلیت تغییر کند.) پس از انتخاب نوع IP بر روی Save کلیک کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله باید به منوی P2P رفته و گزینه Enable را فعال نمایید. بعد بر روی Save کلیک کنید.

مرحله چهارم:

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته داهوا روی موبایل

پس از ذخیره کردن مشاهده خواهید کرد که بخش Status به صورت Online تغییر می‌کند. حالا شما می‌توانید از این دستگاه برای انتقال تصویر بر روی اپلیکشن خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 10 =