دوربین مداربسته

بهترین دوربین مداربسته برای خانه

انتخاب یک دوربین مداربسته برای خانه و ساختمان شما یک انتخاب بسیار مهم است. اگر فکر می‌کنید که باید برای خانه خودتان از دوربین‌های مداربسته ارزان قیمت و با مگاپیکسل ضعیف و برند‌‌های نامعتبر کار کنید، کاملا در اشتباه هستید.

امروزه بسیاری از مردم دارایی‌های قیمتی خود را در منزل مسکونی نگه می‌دارند و می‌خواهند در زمانی که بیرون از خانه هستند، مشکل و یا خطری برای دارایی‌های قیمتی آن‌ها رخ ندهد. در این صورت باید از وسایلی استفاده کنند که اگر جرمی و یک دزدی در خانه آن‌ها رخ داد، بتوانند با کمک آن‌ها فرد مجرم را شناسایی کنند.

  • اگر قصد دارید تا کار نصب دوربین مداربسته را انجام دهید...
  • اگر در مورد هزینه آن اطلاعاتی ندارید!
  • با مدل‌ها و کارایی‌های دوربین‌های مداربسته آشنایی ندارید!
  • به دنبال یک تیم نصب حرفه‌ای هستید...

در مجموعه مستر دیجیتال شما می‌توانید به متخصصان ما اعتماد کنید و عملیات اجرای پروژه خود را به ما بسپارید.

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کارها برای اینکه در آرامش کامل به کارهای روزمره خود در خارج از خانه بپردازید، استفاده از دوربین مداربسته برای منزل و یا ساختمان خود است. نکته مهم دیگر این است که خیلی از مردم عادی نمی‌دانند که از چه دوربین مداربسته‌ای برای خانه خود استفاده کنند. متاسفانه خیلی از این افراد بدون آگاهی، تحقیق و بدون مشورت گرفتن از فرد متخصص به سمت خرید دوربین مداربسته می‌روند که این کار اصلا پیشنهاد نمی‌شود. حتی خیلی از افراد با هزینه‌های سنگین، دوربین‌های بسیار باکیفیتی را خریداری می‌کنند اما از کیفیت کار انجام‌شده راضی نیستند. مطمئنا نصب کننده دوربین باید یک فرد حرفه‌ای باشد، که بتواند این کار را به خوبی و حرفه‌ای انجام دهد. حتی بتواند بدون اینکه هزینه سنگینی برای خرید دوربین‌های بسیار باکیفیت پرداخت کند، با خرید دوربین‌هایی با قیمت پایین‌تر هم، کار را به‌درستی انجام دهد. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای نصب دوربین باید به آن دقت شود، زاویه نصب دوربین است.

انواع دوربین قابل نصب در ساختمان‌ها و خانه

دوربین مدار بسته دام (Dome):

نام دوربین مدار‌‌بسته‌ دام برگرفته از شکل گنبدی و حلالی این نوع دوربین‌ها می‌باشد. دوربین مدار‌بسته دام میدان دید بالایی را در اختیار قرار می‌دهد. زاویه فیلم‌برداری در دوربین مدار‌بسته‌های دام تقریبا مشخص نیست، به همین علت همواره جلوی سارقان را از ارتکاب جرم می‌گیرد.

دوربین مدار‌بسته‌های دام با اشعه مادون قرمز مجهز شده‌اند. این فناوری موجب شده است تا در نور بسیار کم یا حتی در تاریکی مطلق قابل به فیلم‌برداری و ضبط تصاویر باشند. لنز این دوربین در فضای بسته قرار دارد، به همین علت طول عمر بالاتری نسبت به دوربین مدار بسته بالت دارد. همچنین امکان خرابی و دستکاری توسط افراد متخلف نیز وجود ندارد.

دوربین مدار بسته دام (Dome)

دوربین مداربسته بولت (Bullet):

این نوع از دوربین‌های مداربسته معمولا به شکل استوانه یا مکعب مستطیل هستند که به صورت دیواری و در محیط‌های بیرونی اکثرا نصب می‌شوند. اصطلاح بولت (Bullet) در زبان انگلیسی به معنای گلوله یا لوله است. دوربین‌های بولت چون بدنه‌ای استوانه‌ای شکل و عموما جنسی فلزی دارند، به این‌صورت اسم‌گذاری شده‌اند.

دوربین مدار‌بسته بولت برای فضاهای بیرونی و خارجی کاربرد بیشتری دارند. بدنه این دوربین‌ها اکثرا ضد‌آب می باشد و مناسب فضاهای مرطوب و دارای شرایط بد آب و هوایی هستند. دوربین مدار بسته بولت معمولا دارای خصوصیت دید در شب است. قابلیت دید در شب دوربین بولت به تعداد ال ای دی تعبیه شده در داخل لنز دوربین بستگی دارد.

DH-HAC-HFW1200DP

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته برای خانه و منزل

در منزل و واحدهای مسکونی چه مکان‌هایی مناسب نصب دوربین مداربسته هستند؟ به عبارت دیگر چه مکان‌هایی از نظر نظارت و تامین امنیت از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟ در ساختمان‌های مختلف ممکن است محل نصب دوربین مداربسته متفاوت باشد، اما ما مکان‌های اصلی و رایج نصب دوربین در خانه و ساختمان‌ها را راهنمایی می‌کنیم. در ابتدا مکان‌ها را در دو بخش داخل و خارج از منزل مشخص می‌کنیم.

نصب دوربین مداربسته در بخش‌های خارجی خانه

نصب دوربین مداربسته در بخش‌های خارجی خانه

ورودی ساختمان

ورودی ساختمان‌ها همیشه از مهم‌ترین و حساس‌ترین نقطه یک ساختمان چه اداری و چه مسکونی به‌حساب می‌آید، چون ورود و خروج افراد ساختمان از آن‌جا اتفاق می‌افتد. شما با نظارت بر این نقطه به راحتی می‌توانید متوجه ورود یا خروج افراد مشکوک هم شوید. موقع نصب دوربین مداربسته برای ورودی ساختمان بهتر است مقابل درب و در ارتفاع مناسب (‌تقریبا بالا به دلیل جلوگیری از دستکاری توسط دیگران) نصب شود. همچنین از دوربین باکیفیت بالا برای تصویربرداری مناسب برای ضبط تصاویر استفاده شود. تنظیم درست زاویه دید و کیفیت تصویر بالای دوربین کمک می‌کند تا در صورت نیاز چهره افرادی که مشکوک هستند، بررسی و شناسایی شود.

حیاط

حیاط در ساختمان‌های جنوبی محل کم رفت و آمدتری است، با این حال از نظر خلوتی می‌تواند مکان ورود موردنظر سارقین باشد. برای نظارت بر حیاط و اطلاع از وضعیت آن در طول شبانه‌روز می‌توانید از دوربین مداربسته استفاده کنید.

درب پشتی ساختمان

اگر ساختمان شما دارای درب پشتی است حتما در آن‌جا نیز دوربین مداربسته نصب شود، چون برخی از ترددها از آن نقطه انجام می‌‌شود و معمولا به دلیل دنج بودن و کمتر مورد توجه بودنش، سارقین بیشتر به آن سمت ترغیب می‌شوند.

پارکینگ

پارکینگ نیز محل دیگری است که برای نصب دوربین مداربسته حتما پیشنهاد می‌شود. خودرو بخشی از سرمایه افراد است و حفظ و نگهداری آن جزو نگرانی‌های آن‌ها محسوب می‌شود. گاهی درب پارکینگ به مدت طولانی طی شبانه روز باز می‌باشد که در این حالت امنیت اتومبیل‌های داخل پارکینگ به خطر می‌افتد. نصب دوربین مداربسته در مقابل درب ورودی پارکینگ و همچنین در محلی که محوطه پارکینگ را پوشش دهد پیشنهاد می شود. از دیگر مواردی که باید برای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ توجه کرد وجود انباری‌ها در پارکینگ ساختمان است.

پشت‌بام

اگر وضعیت پشت‌بام به صورتی است که افراد بتوانند از محیط بیرون وارد آن شوند، به طور مثال پشت‌بام ساختمان از ساختمان‌های مجاور قابل دسترسی ورود باشد، بنابراین توصیه می‌شود دوربین مداربسته‌ای در بالای درب پشت‌بام نصب شود. حتی می‌شود دوربین‌هایی برای پوشش قسمت‌های حساس پشت‌بام در نظر گرفته شود. یا اگر بحث هزینه مطرح نباشد می‌توان در بالای ورودی پشت‌بام دوربین مداربسته اسپید دام نصب کرد تا دید کامل‌تری داشت.

مقابل ساختمان

اگر اهالی ساختمان معمولا ماشین‌های خود را روبه‌روی ساختمان پارک می‌کنند برای نظارت بر آن‌ها نیز نیاز به نصب دوربین احساس می‌شود. می‌توان برای پوشش محوطه مقابل ساختمان و محل پارک خودروها دوربین مداربسته نصب کرد. همچنین با این کار می‌توان تردد‌های مشکوک کوچه و یا خیابان را کنترل نمود.

نصب دوربین مداربسته در بخش‌های داخلی خانه

نصب دوربین مداربسته در بخش‌های داخلی خانه

داخل منزل

تمامی مواردی که تا کنون مطرح شد برای بالا‌بردن امنیت و نظارت بر بخش‌های خارجی خانه بود. محل مناسب دیگری برای نصب دوربین مداربسته داخل خانه است. روبروی درب ورودی خانه یک جای مناسب برای نصب دوربین داخل منزل است چون ممکن است سارق از اهالی ساختمان باشد. بهتر است نصب به گونه‌ای باشد که هم درب ورودی تحت پوشش قرارگیرد و هم در ارتفاع مناسبی داشته باشد. در زمان‌هایی که مسافرت هستید و یا بنا به دلایلی در منزل حضور ندارید دوربین مداربسته از تمام وقایع منزل تصویر‌برداری و ضبط می‌کند. با نصب دوربین مداربسته شما می‌توانید در تمام طول سفر خود بدون نگرانی از شرایط و وقایع اطراف منزل خود مطلع شوید.

بعضی از دوربین مداربسته‌های DAHUA مناسب برای نصب در ساختمان و خانه

شرکت داهوا یکی از بهترین‌ها و صاحب سبک صنایع دوربین مداربسته در جهان است. تاریخچه داهوا سرشار از اختراعات و نوآوری‌های فراوان در صنعت دوربین مداربسته است. داهوا مبتکر و صاحب امتیاز تکنولوژی HDcvi در جهان است که تحولی نو در دوربین‌های مداربسته بشمار می‌رود. همچنین داهوا در طراحی و تولید سیستم‌های دوربین مداربسته و دستگاه‌های ضبط و ذخیره تصاویر NVR و نرم‌افزار‌های مربوطه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر قصد خرید یک پک دوربین مداربسته خانگی ارزان قیمت و باکیفیت دارید قطعا دوربین مداربسته‌های داهوا می‌تواند یکی بهترین انتخاب‌های شما باشد. مزیت بعدی برند داهوا نسبت به رقبای خود امکانات نرم‌افزاری متنوع و کار آمد است. داهوا جهت انتقال تصویر و همچنین مدیریت یکپارچه دوربین‌های مداربسته خود نرم‌افزار های قدرتمندی برای تک تک سیستم‌عامل‌ها به مشتریان خود ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =